sobota, 28 maja 2011

Cesar

Hodowca: Meilland 1993
róża pnąca, Climbing Romantica
wysokość 3-5m
kwiat pistacjowo kremowo morelowo różowy
liście zielone, błyszczące

Trafiła do mnie zupełnie przypadkowo, kupiłam ją jako William Morris Austina, szybko jednak zorientowałam się, że to nie ta róża. Pąki wskazywały na duże podobieństwo do Pierre de Ronsard, jednak po rozwinięciu wykluczyły definitywnie tą różę. Kwiaty o kolorze niezdecydowanym, z plamami, przebarwieniami- byłam trochę zdegustowana. Po pierwszym kwitnieniu jedyne co podobało mi się w tej róży, to fakt trzymania kwiatu przez dwa tygodnie w bardzo dobrej kondycji, jednak jego uroda pozostawiała wiele do życzenia.




Dziewczyny z forum ogrodniczego stwierdziły, że należy dać jej czas...niektóre kwiaty wybarwiają się prawidłowo dopiero w drugim-trzecim roku uprawy.
Róża zaskoczyła mnie już we wrześniu, drugie kwitnienie przyprawiło mnie o łomot serca i choć po całkowitym rozwinięciu kwiatu zdarzają się jakieś niedoskonałości, to już wiem, że kocham tą różę.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz